OKAZJA - Kawerna: Rolnicy z Jaskiń




Agricola to jedna z najszczególniej rozpoznawalnych gier na świecie. Okupuje najwyższe miejsca rankingu BoardGameGeek od wielu lat. Jeżeli należysz do zwolenników gier ekonomicznych, mechaniki worker-placement, oraz gier Uwe Rosenberga, to przy grze Kawerna nie przeklikasz obojętnie.

W grze Kawerna zostajesz głową rodziny, brodatym krasnoludem żyjącym w górach. Rozpoczynasz przygodą posiadając przy swym boku jedynie swoją małżonkę i jaskinię. W przyszłości każdy członek rodziny, będzie kolejnym pionem, którym będziesz mógł wykonywać akcje.

Przed jaskinią znajduje się las, a to co znajduje się głębiej... Nieraz jest zagadką. Od Ciebie będzie zależało jak głęboko będziesz chciał kopać i ile czasu na to poświęcisz. A kopać niewątpliwie będziesz, ponieważ niezbędne Ci to jest do stworzenia nowych broni albo do znajdywania lśniących kryształów. Ważne jest także to, co na powierzchni. Przy samej jaskini masz dostatecznie dużo miejsca, aby zasiać zboże albo rozpocząć hodowlę zwierząt. A to wszystko po to, aby rodzina była jak największa i by Twojej rodzinie żyło się najdostatniej.

Kawerna to gra dla od 1 do 7 graczy, która trwa po 30 minut na każdego uczestnika rozgrywki. Jest to odświeżona wersja Agricoli, której dodano pełno nowych pomysłów, które od dłuższego czasu tkwiły w głowie Uwe Rosenberga. Dodano do niej m.in. Jaskinię, świeże zwierzęta i wyprawy na misje. Na dodatek gra posiada grywalny i w pełni satysfakcjonujący rodzaj solo, który pozwoli zapoznać się m.in. Z 48 zróżnicowanymi taflami jaskini.


ilość graczy: 1 - 7 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 210 minut
Wydawca: Lacerta
Projektant: Uwe Rosenberg
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska

Zawartość pudełka:

  • 20 jasnobrązowych wyraźników psów
  • 35 białych wyraźników owiec
  • 30 szarych widoczników osłów
  • 30 czarnych pokaźników dzików
  • 30 brązowych pokaźników krów
  • 45 brązowych wyraźników drewna
  • 25 szarych znaczników kamieni
  • 45 czarnych (akrylowych) pokaźników rudy
  • 20 czerwonych (akrylowych) wyraźników rubinów
  • 40 żółtych istotników zboża
  • 35 pomarańczowych wyraźników warzyw
  • 1 żółty wyraźnik gracza rozpoczynającego
  • 7x3 znaczników obór
  • 7x5 dysków krasnoludów
  • 7 dużych plansz graczy
  • 1 jednostronna plansza główna z trzema wydrukowanymi polami akcji oraz polami rund
  • 1 jednostronna plansza główna z polami rund 4 do 12
  • 1 dwustronna plansza główna z wydrukowanymi polami akcji dla 1 - 3 graczy
  • 1 dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi polami akcji dla 5 graczy
  • 1 dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi polami akcji dla 3 graczy
  • 4 plansze organizacyjne na żetony usprawnień
  • 20 złotych monet oznaczonych „1"
  • 24 złotych monet oznaczonych „2"
  • 5 złotych monet oznaczonych „10"
  • 1 żeton „dodatkowy krasnolud"
  • 88 żetonów „1x żywność"
  • 7 żetonów żniw
  • 52 żetonów broni o różnej sile
  • 8 żetonów wielokrotności „4x"
  • 8 żetonów dóbr
  • 2 żetony „8 zwierząt"
  • 17 identycznych żetonów usprawnienia: Izba
  • 47 rozmaitych żetonów pozostałych usprawnień
  • 8 pojedynczych żetonów Korytarz (na odwrocie: Pieczara)
  • 16 pojedynczych żetonów Kopalnia rubinów (na: odwrocie Pole)
  • 16 pojedynczych żetonów Łąka (na odwrocie: niewiele znaczące pastwisko)
  • 24 podwójnych żetonów Kopalnia rudy/Głęboki korytarz (na odwrocie: szerokie pastwisko)
  • 40 podwójnych żetonów Pieczara/Korytarz (na odwrocie: Pieczara/Pieczara)
  • 40 podwójnych żetonów Łąka/Pole (na odwrocie: nieznaczne pastwisko/Pole)
  • 1 karta zdarzeń: Żniwa
  • 12 kart z polami akcji (pola akcji dla rund: 1 do 12)
  • 7 kart pomocy: Rubiny i żniwa
  • 7 kart pomocy Łupy z wyprawy
  • 2 karty krasnoludów dla gry w jedną lub dwie osoby
  • 1 notatnik do podliczania punktów
  • woreczki strunowe do uporządkowania zawartości pudełka
  • instrukcja (24 strony) + dodatek do instrukcji (8 stron)


Podobne produkty