OKAZJA - Mamy szpiega! (Spyfall), AM_5901549927511




„Gadatliwość zatapia statki" to znana metafora z okresu drugiej wojny światowej, wyróżniająca, że w szpiegowskim świecie dyskrecja jest najważniejsza. Agenta może zdradzić wszystko - nowiutkie zszywki spinające dokument, zamówienie trzech szklanek whisky przy użyciu nie tych trzechpalców, czy nawet jedno źle zastosowane słowo. W grze "Mamy szpiega!" będziecie mogli się o tym przekonać, wcielając się zarówno w szpiega, który próbuje nie zostać zdemaskowany, jak i w ścigających go agentów kontrwywiadu. Na czym to polega? Rozgrywka składa się z kilku niedługich rund. W trakcie każdej rundy gracze losowo otrzymują karty z prezentacją miejsca, w którym się aktualnie znajdują... Wszyscy, poza jednym, który otrzyma kartę Szpiega! Przykład: Gracze mogą wylosować kartę "Zoo", a w pakiecie kart jedna karta nie będzie miała ilustracji Zoo, wyłącznie ilustrację Szpiega. Jego zdaniem będzie dowiedzieć się w jakiej lokacji toczy się bieżąca runda, a zadaniem pozostałych graczy, agentów, domyślenie się, który spośród graczy jest szpiegiem.Aby tego dokonać gracze będą wzajemnie zadawać sobie pytania. - Kiedy ostatnio byłeś w tym miejscu?- Jak miałem 5 lat.- Co najbardziej Ci się tam podobało? (podchwytliwe pytanie, odpowiedź "żyrafy i lwy" jest zbyt oczywista, szpieg może łatwo się domyślić, iż chodzi o Zoo)- mnóstwo rzeczy,najszczególniej czas wspólnie spędzony z rodziną. (ogólnikowa odpowiedź, która jednak pasuje do miejsca, ale może jest na tyle ogólna, że odpowiadający jest szpiegiem? ) Agenci próbują zdemaskować szpiega, a szpieg ze wszystkich sił stara się pozostać nieodkryty do czasu, aż z padających dookoła pytań i odpowiedzi nie wydedukuje, w jakim miejscu wszyscy się znajdują. Wygra gdy pozostanie nieodkryty do końca rundy, albo gdy adekwatnie odgadnie lokację. Agenci zwyciężą, gdy uda im się zdemaskować szpiega, co robią poprzez głosowanie. Ale biada im, jeśli wskażą innego Agenta, wtedy ponadto zwycięży Szpieg. Należy szczególnie uważać, zbyt detalowe pytania mogą naprowadzić szpiega, podobnie jak zbyt detalowe odpowiedzi. Ale odpowiadając zdawkowo, lub półsłówkami wystawiamy się na celownik innych Agentów, na co Szpieg zaciera ręce. Dwuznaczne odpowiedzi pomagają zmylić Szpiega, może utwierdzony w trafności swych domysłów pomyli Zoo z parkiem? Spostrzegawczość, koncentracja, nonszalancja i spryt – w trakcie rozgrywki będziecie potrzebować tych wszelkich cech. Miejcie się na baczności! Szpieg nigdy nie śpi!Kategoria: Gry planszowe i logiczne / strategiczne

Podobne produkty