OKAZJA - Pokolenia marki Hobbity

Chwilowy brak produktu




Życie na wsi jest ciężkie, ale bywa rozmaite. Niektórzy mieszkańcy robią karierę w radzie gminy albo w kościele, w trakcie gdy inni zostają podróżnikami i wyruszają w świat. Każdy z graczy kontroluje losy jednej rodziny i stara się zapewnić jej sławę. Musi jednak pamiętać o ważnej rzeczy: czas bezustannie gna do przodu i członkowie jego rodziny będą stopniowo umierać. Niewątpliwie ci mieszkańcy, którzy ciężko pracowali za życia będą prawidłowo wspominani po śmierci, a ich losy zostaną uwiecznione w wiejskiej kronice.

Gra składa się z szeregu rund, w trakcie których gracze będą kierować losami swojego rodu. W tym celu można wyznaczać członkom rodziny najróżniejsze zadania we wsi. Pracujący w gospodarstwie - zatroszczą się o prawidłowe zbiory, przeznaczeni do służby w kościele - przyniosą punkty sławy, zaś rodzina w radzie gminy, prócz cennych punktów, zagwarantuje także przywileje. Ten, kto zdecyduje się na podróż, zapewni swemu rodowi sławę oraz - zależnie od celu swojej wyprawy - wzrost wpływów albo pieniądze. Z kolei członkowie rodziny pracujący w warsztatach rzemieślników wyprodukują dobra. Dobra te oraz zboże można wymienić na targu na punkty sławy.

Te rozmaite możliwości, jakie proponuje gra, powiązane są z zróżnicowanymi obszarami na planszy wsi. Każdy obszar ma przyporządkowane jedno pole akcji. Z tych pól pozyskiwać będziecie zróżnicowane kostki wpływu, aktywując tym samym określone akcje. W dodatku, mnóstwo akcji zajmuje niemało czasu. Tymczasem w tej grze, tak jak w prawdziwym życiu, najstarsi członkowie rodziny stopniowo umierają. Gdy ktoś z rodu pożegna się z tym padołem, zawód, jaki wykonywał za życia, zadecyduje o tym, czy zmarły zostanie uwieczniony w kronice wsi, czy też nie. Gdy wszystkie miejsca w kronice albo wszystkie anonimowe groby zostaną zapełnione, gra się kończy, a gracze otrzymają jeszcze punkty za różnorodne obszary we wsi. Gracz, który ma na końcu gry najwięcej punktów sławy, zwycięża.

liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 75 minut
Wydawca: Hobbity
Projektant: Inka Brand, Markus Brand
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska

Zawartość pudełka:

  • 32 wyraźniki (8 czerwonych, 8 żółtych, 8 niebieskich, 8 kremowych)
  • 6 kostek zarazy
  • 72 kostki wpływu (18 brązowych, 18 różowych, 18 pomarańczowych, 18 zielonych)
  • 2 płócienne woreczki (1 zielony, 1 czarny)
  • 4 plansze gospodarstw
  • 1 plansza
  • 44 członków rodzin (po 11 pionków w kolorach: żółtym, czerwonym, niebieskim i kremowym)
  • 4 czarnych mnichów
  • 1 arkusz z naklejkami
  • 1 wyraźnik pierwszego gracza
  • 1 żeton „nowy pierwszy gracz"
  • 40 żetonów dóbr (8 zwojów, 8 koni, 8 pługów, 8 wołów, 8 wozów)
  • 24 żetony klientów
  • 15 monet
  • 20 worków ze zbożem
  • 3 karty przygotowania
  • 1 karta pomocy „msza"
  • instrukcja

Gra Pokolenia (Village) pozostała laureatem nagrody Spiel des Jahres 2012 w kategorii Kennerspiele (gra progresywna).

Podobne produkty

Najpopularniejsze produkty